Forum www.sp9pdg.fora.pl Strona Główna www.sp9pdg.fora.pl
Forum Szkolnego Klubu Krótkofalowców
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

BIP w PZK.
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.sp9pdg.fora.pl Strona Główna -> PZK - Polski Związek Krótkofalowców
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SP6OUJ
Super HAM



Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głubczyce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:43, 22 Mar 2013    Temat postu:

Jarek,
nie napisałem, że wszystkie OPP mają mieć BIP. Wszystkie OPP muszą miec strony internetowe.
BIP maja mieć podmioty, które realizują zadania publiczne. Podstawę prawną juz podałem w poście wyżej.
Jeśli chodzi o PZK, to realizowało zadania publiczne dofinansowane z MON.
W tym przypadku musi mieć BIP.
Dlatego tak się dzieje, że różne rzeczy mają wpisane podmioty w kosztorysach. Np. transport, dostawa art. biurowych powinna odbywać się wg. zasad o zamówieniach publicznych. Teraz w rozliczeniach nawet się pisze, że się to tak odbywa, a nie zawsze trzeba ogłaszać przetarg jak jest mała kwota.

Powtórzę jeszcze raz:
Zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2001 r., Nr 112, poz. 1198) podmioty wykonujące zadania publiczne obowiązane są do udostępniania informacji związanych z wykonywaniem tych zadań. Tym samym przepis ten obejmuje również organizacje pozarządowe wykonujące zadania publiczne.
Stosownie do art. 9 tej ustawy podmioty te obowiązane są tworzyć własne strony Biuletynu Informacji Publicznej, na których udostępniają informacje publiczne. Obowiązane są one także do przekazywania ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej informacji niezbędnych do zamieszczania na stronie głównej Biuletynu Informacji Publicznej, na której znajdują się odnośniki umożliwiające połączenie z ich stronami.

Cytat pochodzi ze strony:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SP6OUJ dnia Śro 19:07, 10 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sp6ojk




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:12, 22 Mar 2013    Temat postu:

Arku

- nie wszysctkie OPP musza miec strony...moga ich wogole nie miec ..skad masz taka wiedze ? Sam dzialam w dwoch OPP , ktore strony nie maja i powiem wiecej jedna z tych OPP wcale nie zamierza jej miec bo nie ma takiej zupelnie potrzeby...

- jezeli faktycznie jest tak, ze byly jakies zadania zdefiniowane jako publiczne przy wspolpracy PZK z kimkolwiek i szly za tym pieniadze z budzetu kraju to sprawa wyglada inaczej. Pytanie tylko czy szly i na jakich zasadach byly przekazywane..czy celowo na realizacje konkretnego zadania publicznego ? czy tez jest to swego rodzaju pomoc dla organizacji na innej zasadzie czyli nie na realizacje danego celu.

Jezeli faktycznie na dany cel to zwyczajnie jednostka organizacyjna PZK ktorej sprawa dotyczy powinna stworzyc BIP. Tak jak wspomniales wiele roznych organizacji, organow...itd. nie ma do dzisiaj BIP..u co nie znaczy, ze gdy skierujemy do nich konkretne zapytanie dotyczace wlasnie informacji publicznej nie powinny nam odpowiedziec - jak najbardziej powinny oczywiscie z zachowaniem wszelkich obostrzen wynikajacych chociazby z ustawy o ochronie danych osobowych. Ogolnie sprawa BIP..u wyglada tak, ze nie ma wprost wskazanego podmiotu, ktory mial by sprawdzac czy dana organizacja ma BIP czy tez jeszcze nie ma. W instytucjach rzadowych, administracji itp.. jest to odgornymi zarzadzeniami czy poleceniami zalatwiane. Druga strona jest taka, ze nie wszystko co wchodzi w pojecie "dostep do informacji publicznej" oznacza, ze wszystko ma byc publikowane na stronach WinkSmile Ogolne informacje tak ale te bardziej szczegolowe wlasnie zawierajace dane bardziej sensytywne czy dane osobowe oczywiscie nie. W tym momencie jak juz wspomnialem wczesniej zwracamy sie pisemnie o udostepnienie informacji na jakiej nam zalezy i jest czas wynikajacy z KPA w jakim powinnismy otrzymac odpowiedz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SP6OUJ
Super HAM



Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głubczyce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:14, 23 Mar 2013    Temat postu:

Jarek,
poczytaj Ustawę z dnia 24 kwietnia o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Art. 23.2a.
Tam masz odpowiedź odnośnie prowadzenia stron internetowych przez OPP i zamieszczania sprawozdań na swoich stronach.
OPP nie równa się BIP. BIP prowadzą podmioty wykonujące zadania publiczne. Obojętnie czy maja OPP czy nie mają. To, że tego nikt nie sprawdza, to nie masz racji. Znam przypadek w stosunku do którego toczy sie postępowanie wyjaśniające. Prowadzi je Ministerstwo Pracy. Podmiot miał ogłosić przetarg na usługi transportowe, bo tak zapisał w ofercie konkursowej, a nie zrobił tego. Nie posiadał strony internetowej ani BIP.
W Ustawie o BIP są wymienione parametry jakim ma odpowiadać strona BIP. Są specjalne programy wyszukujące z takich stron ogłoszenia o przetargach i zadaniach. Po to właśnie też jest ta strona. Sprawdziłem dokładnie temat zanim go poruszyłem. Wyżej podałem nr tel. do prawnika z Ministerstwa Pracy. Zawsze można zadzwonić i zapytać. Był ten tez temat wałkowany na forum Ministerstwa, bo o to juz ktoś kiedyś zapytał. Wiem, że nie wszyscy wiedza o tym, lecz to nie zwalnia też nikogo od prowadzenia BIPu.
Sam też musiałem go wprowadzić i już mam zrobioną stronę BIPu, która jest w fazie testów. Za kilka dni zostanie połączona ze stroną SKPO. Może nie będzie co na nią za bardzo dawać ale obowiązek jej prowadzenia będzie spełniony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SP9AKI
Super HAM



Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: nr Olesno Śl.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:53, 27 Kwi 2013    Temat postu:

Witam.

Życie potwierdza, że naczelne władze współczesnego PZK są najbardziej pojętne wobec zastosowania
taktyki "kija i marchewki".

W dniu 20 marca 2013 wysłałem im swój "Wniosek o udzielenie informacji publicznej".

[link widoczny dla zalogowanych]

Ustawowy termin na odpowiedź minął po 14 dniach, czyli 4 kwietnia 2013.
Nauczony smutnym doświadczeniem wysłałem 26 kwietnia 2013 zawiadomienie o złamaniu
"Ustawy o dostępie do informacji publicznej z dn 6 września 2001" do ON (organu nadzoru nad PZK)
i jednocześnie publicznym zawiadomieniu o tym kroku.

Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, jeszcze tego samego dnia Prezes PZK odpowiedział mi
via internet na zadane pytania.

[link widoczny dla zalogowanych]

Kulawe to pismo, z wsteczną datą powstania, niewiele mi wyjaśniło.
Traktuję je jako precedens w przyszłej polityce informacyjnej PZK.
Gdyby istniał na stronie PZK BIP z prawdziwego zdarzenia, to byłoby mniej "białych plam" starannie
ukrywanych przed ogółem członków PZK.
Zachęcony częściowym powodzeniem mam zamiar pytać dalej, na początek o szczegóły zawarte w punkcie 6
zaprezentowanej odpowiedzi prezesa PZK.
Również wycena na kwotę 1500 zł samochodu ze specjalistycznym sprzętem łączności budzi moje wątpliwości.
Samochód ten może ważyć i 5800 kg..

[link widoczny dla zalogowanych]

Niewykluczone, że i inni członkowie PZK także zechcą coś wyjaśnić z nurtujących ich pytań.
Nie powinno być z tym problemów, ponieważ PZK zatrudnia etatowego Kierownika Sekretariatu ZG PZK
(Kol. SP2JMR-a).
Mają tam skaner, internet i potrzeba jest tylko dobra wola ku temu.

vy 73! Jacek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SP9AKI dnia Sob 13:23, 27 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SP6OUJ
Super HAM



Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głubczyce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:07, 27 Kwi 2013    Temat postu:

To czym "karmi" nas Prezydium PZK jest niczym innym jak kłamstwem. Jak można wycenić sprzęt na 1500zł, skoro cena rynkowa złomu, to ok. 0,7zł-1zł za 1 kg. Do tego dochodzi aluminium, które jest o wiele droższe, dochodzi sprzęt łączności, maszt, który na Allegro można sprzedać za kilka tys.zł.
Ci, którzy podarowali ten sprzęt, działali na szkodę PZK. Czas złożyć odpowiednie zawiadomienie, bo w organizacji OPP takie praktyki są zabronione. Cena rynkowa tego sprzętu, to ok. 15-35 tys. zł.
Czas już skończyć z okradaniem Związku przez pseudo działaczy, Nadszedł czas zapłaty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SP9UNQ
Super HAM



Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Gónicza JO90OH
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:51, 27 Kwi 2013    Temat postu:

Według pisma Ministerstwa Obrony znak: 238/DPJ z dnia 22.02.2013 r. dla PZK przekazano w latach:
1. 2009 r. 6 radiostacji o wartości 14 500,00 zł.
2. 2010 r. 15 radiostacji o wartości 16 150,00 zł.
3. 2011 r. 6 radiostacji o wartości 10 025,00 zł.
te same ilości podane są na zbiorczych zestawieniach:294/12/09, 144/06/10 i 20/02/11 w których użyto sformułowania " przeznaczonego do nieodpłatnego przekazania" lecz w piśmie na które powołałem się na wstępie użyto sformułowania: " Minister Obrony Narodowej przekazał Polskiemu Związkowi Krótkofalowców mienie w następujących latach:"
podaję lata: 2009, 2010, 2011 i w tej kolejności poniższe wyliczenia:

I. radiostacje: 6+15+6=27
II. wartość: 14 500,00+16 150,00+10 025,00=43675,00 zł.

mógłbym nawet podać szczegółowo ile radiostacji, jakich i jaka była ich wartość

różnice:

radiostacje: (wg MON) 27-(wg Prezesa) 24= 3 ( zaginione w akcji )
wartość: (wg MON ) 43675,00- ( wg Prezesa ) 33075,00= 10675,00 zł. ( zaginione w księgach ). A różnica jest większa niż wartość sporzętu przekazanego w roku 2011.

Co się tyczy R105 i Tuberozy - pozostawienie ich w rękach PZK jest niezgodne z Uchwałą z 2011 roku.
Co do Star CB0204X - dlaczego po przekazaniu do "Delty" nie został wyrejestrowany?! PZK miało na to 30 dni od daty przekazania!!! Tyle samo czasu posiadała "Delta" na rejestrację pojazdu!!!


co do wartości 1500,00 zł to taką wartość podało MON i tak zostało zaksięgowane. Co innego gdyby rozebrać R-140 na części i sprzedać je wtedy trzeba przychód podać zgodnie z wartością sprzedanego mienia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SP9UNQ dnia Nie 10:34, 28 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SP9UNQ
Super HAM



Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Gónicza JO90OH
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:34, 28 Kwi 2013    Temat postu:

Przepraszam, pomyłka, do "Delty" przekazano sam CB7659T a CB0204X zarejestrowany jest na PZK Bydgoszcz. OT Bydgoszcz posiada kilka zarejestrowanych na siebie R-140, ZG PZK tylko jedną - przekazaną zgodnie z Uchwałą ZG PZK z dnia 30.11.2011 r. Kol. Jurkowi SP3SLU. Jak to się ma do Uchwały i kto wydał dokumenty uprawniające do rejestracji pojazdu na PZK?

Czyżby i tutaj Kol. Prezes SP7CBG się mylił? A może jest celowo wprowadzony w błąd aby podważyć Jego wiarygodność?

Co do wprowadzania w błąd i zmiany dokumentów np. Komunikatu nr 15/2013 mamy już doświadczenie. To jest MANIPULACJA informacjami! Komunikat jest dokumentem i zawsze pozostawia ślad w necie. Posiadam oryginał tego Komunikatu w wersji PDF.

Pozdrawiam "ZMIENIACZY"


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez SP9UNQ dnia Nie 10:39, 28 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SP9AKI
Super HAM



Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: nr Olesno Śl.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:30, 18 Maj 2013    Temat postu:

Witam.

Może moja poniższa inicjatywa pozwoli na poznanie jednej z dotychczasowych tajemnic PZK tj. harmonogramu
pracy Sekretariatu ZG PZK w Bydgoszczy oraz jego etatowego (3/4?) Kierownika w osobie Kol. SP2JMR-a.

Podobno dotychczasową praktyką petenta w tym Sekretariacie było obowiązkowe umówienie się z tym urzędnikiem,
aby go tam zastać lub wręcz nie pocałować przysłowiowej klamki.

[link widoczny dla zalogowanych]

vy 73! Jacek

PS.
Dokąd na stronie PZK nie powstanie BIP, zachęcam innych do szerszego korzystania z tej zastępczej formy pozyskiwania
wiedzy o PZK.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SP9AKI dnia Sob 16:36, 18 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.sp9pdg.fora.pl Strona Główna -> PZK - Polski Związek Krótkofalowców Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin